Sinterklaas - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Rianne Schouten - WaarBenJij.nu Sinterklaas - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Rianne Schouten - WaarBenJij.nu

Sinterklaas

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

10 December 2012 | Kenia, Mombassa

Hallo daar, daar was ik weer! Hopelijk heeft iedereen een fijne sinterklaas gehad? Als ik op facebook zit dan zie ik al die foto’s van de Sint en ook al van kerstbomen etc. M’n familie had een pakketje gestuurd maar die is helaas nog niet aangekomen dus voor mij nog geen kruidnootjes ;).
Hier gaat het verder goed, de tijd gaat zo snel! Sinds vorige week zijn de oudste meiden vrij en hebben we eigenlijk veel geoefend met ze op een skit, drama en een dans. Waarschijnlijk hebben we binnenkort een crusade waar we dat gaan opvoeren, wanneer is nog niet bekend maar dat zal binnenkort zijn. Erg leuk om zo de dingen die ik met de dts heb geleerd hier door te geven en zo die skits aan hun te leren. Ook speel ik veel, heel veel spelletjes met die meiden, ligretto en jungle speed zijn favoriet. In het begin mocht ik niet mee spelen met Ligretto want ik was te snel haha nu worden ze zelf ook goed dus nu win ik niet de hele tijd ;)
Afgelopen vrijdag was de diplomering van de kinderen die hier naar de Nursery school gaan, een aantal van hen gaan naar een nieuw level en daarvan hadden ze diplomering, ze werken hier met individueel lessysteem dus het is niet zo dat ze naar een andere klas gaan maar naar een hoger level. Daar stonden ze hoor 5 mooie kindertjes stralend in een diplomeringstoga was een erg leuk gezicht, ik had voor de gelegenheid maar weer is m’n keniaanse pak aan getrokken (trek ik die ook nog is aan) en heb leuk wat foto’s gemaakt. Als afsluiting wat eten en toen was het voorbij! De kleintjes hadden deze week ook vrij maar een aantal van de grotere van de Nurseryschool moesten nog soort toetsen maken tot volgende week dinsdag. Deze week eigenlijk vooral begonnen met Kerstversieren, kerstbellen, letters, kerstbomen knippen etc. allemaal leuk en de kids zijn maar wat blij als ik elke keer een kleurplaat tevoorschijn haal of iets anders om te plakken en knippen, ze zijn er hier heel lang zoet mee en vinden het erg leuk om te doen. De jongens waren alleen bang dat ik alles in het meidenhuis zou gaan hangen maar dat doen we natuurlijk niet… die andere kamer is nu ook mooi versierd. We gaan nog lekker door met versieren en volgende week word het waarschijnlijk kerstboom optuigen, de jongens waren al bang er is maar 1 boom voor in de gezamelijke hal, dus wat gaan we doen… nou ook daar oplossing voor gezocht dus volgende week hebben we een jongensdag en dan gaan we van papier een kerstboom maken (jaja foto’s zullen vast volgen) hoop dat het gaat lukken en dat het allemaal blijft zitten, heb gezoch t en gezocht maar er zijn hier niet zulke knutselwinkeltjes als in Nederland maar goed haha.
Had eerst met de meiden afgesproken om meiden dag te gaan doen, wat we aanstaande dinsdag hebben, nou ja dat wilde de jongens natuurlijk ook… prima hoor  de chocolademelkpoeder en de chips liggen al in m’n kamer, masker voor de meiden en knutselspullen voor beiden. Gaat helemaal goed komen!
Vorige weekend ben ik op zaterdag even naar Dickson geweest, ik was er maar even kort want er was zoveel verkeer op die route. Het was de wereld aids dag en zoveel mensen gingen naar een ziekenhuis om elkaar daar te ontmoeten etc. maar goed ben er toch even geweest en dat was leuk, echt bizar in de 5 weken dat ik daar nu weg ben en je komt er weer (was nu 2e keer) zie je dat de kids zo gegroeid zijn, echt ze worden onwijs lang! Haha . Daarna een vriend die verhuisd is met z’n familie even bezocht en gekletst en daarna door naar Nyali om te oefenen met @ Heart band (de band van 2011 eerste keer Kenia) dat liep uit op eigenlijk alleen vocals doen met Patrick (de zanger) want de rest was aan het oefenen voor een bekende artiest die ook zo komen en die ze moesten begeleiden. Zondag daar naar toe en op naar Bombolulu (wijk in Mombasa) waren goed op tijd en ja zoals Kenia is starte het 1,5 uur later dan gepland, ik voelde met niet heel zeker met die nummers een aantal had ik er wel is mee gezongen maar een aantal ook niet maar ze wilde zo graag dat ik mee deed want het voegde wat toe en geloofde dat ik het kon. Heel lekker stond ik niet op het podium maar het ging denk wel aardig, hebben het gefilmd en het klinkt goed. Doordat het zo uitliep kon ik niet tot het eind blijven en ging eerder weg en heb die bekende artiest (Eunice Njerry) maar voor 3 nummers gehoord. Goed verder was het leuk en gezellig met de band! Zo leuk dat ze me toch steeds uitnodigen en me echt helemaal deel uit laten maken van die band, we hebben nu zelfs facebook pagina (iedereen liken natuurlijk @heartband ;) en ze denken erover na om een cd te gaan opnemen, het is echt een groep onwijs getalenteerde jongens en meid en het is elke keer gezellig en het is gewoon bijzonder hoe ik ze van de eerste keer Kenia ken en nog zo met ze in contact ben erg leuk!
Afgelopen zaterdag had ik een andere bruiloft van een stafflid hier op de base, hij zei het begint om 10 uur en dan starte we ook echt, dus ja ik als blanke was er netjes op tijd, nou we begonnen iets meer dan 2 uur later haha, in de tussentijd heb ik gezellig gekletst met mensen en heb ik het bestek, en de borden die voor het cake aansnijden waren gedecoreerd samen met Yasmin een dochter van een ander stafflid. Toen de dienst eindelijk begon mocht ik gaan bellen blazen tijdens de hele loop van alle bruids en bloemenmeisjes, dat waren er heel veel, en ze hadden een dansje waardoor het heel lang duurde voor ze bij het altaar waren en er is 1 groep voor de man en een groep voor de vrouw dus ik denk bij de tijd dat we echt begonnen met de dienst het ook weer 45 minuten later was. haha ik was aardig verbrand in die tijd maar goed al flink gesmeerd met aftersun en nu is alleen m’n neus nog iets rood en de rest bruin (haha ik voel jullie nu denken oooh zon warmte mmm bruin zijn heerlijk… ja ja dat heb ik dan wel weer )
Deze zondag heb ik gepreekt hier in de kerk in Happy Rock, het ging eigenlijk heel goed, was de eerste keer zonder vertaler naast me (als iemand vertaald geeft dat je tijd om na te denken over je volgende zin) maar het ging goed, heb 45 minuten gepraat haha God gaf me de woorden en ik had erg het gevoel dat de boodschap voor de tieners hier was. ‘Smiddags hadden we allemaal waterballonen gevuld en toen de jongste wakker waren een watergevecht gehad, eigenlijk iedereen maar 6 ballonen toen waren ze op maja een groep van bijna 20 kids dan zijn het toch heel wat ballonen maar het was erg gezellig en heb gelachen en nooit verwacht dat ik op 9 december een waterballonen gevecht zou hebben  haha
Op donderdag hadden we vasten met de oudste meiden, ze vinden het nog steeds erg lastig en Luke, Nel’s zoon deed voor het eerst mee en zei tijdens lunchtijd is het niet een regel dat beginners allen het ontbijt overslaan. Haha daar moest ik erg om lachen.
De 27e is m’n laatste dag en daarna vertrek ik voor 1,5 week naar Kiminini (westen van Kenia) en Nairobi om mensen van de dts te bezoeken en daar oud en nieuw te vieren. Ook veel zin in maar het is wel een gek idee dat het er dan hier alweer op zit, nu nog maar alles eruit halen en genieten, genieten genieten!! Voor ik het weet ben ik weer in koud Nederland!
Voor nu Fijne dagen, fijn december en tot horens!

  • 10 December 2012 - 09:22

    Mirjam:

    Hee Rianne,
    Het klinkt allemaal zo alleen maar leuk, heb je nog wel zin om weer naar Nederland te komen? Geniet nog maar lekker, het is je zeer gegund!!
    XXX uit Woerden, JMNLOV

  • 10 December 2012 - 11:48

    Arina:

    Lieve Rianne,
    Fijn om je verslag weer te lezen.
    Evelien is druk bezig met organiseren van het benefietdiner. Ik probeer ook nog mensen te bereiken om te komen eten in het Arsenaal. Hoop dat het lekker druk wordt. Gaaf dat Ed en Wieteke eraan meewerken.
    Het is wel een gek idee dat ze straks bijna een half jaar weg is.
    Vorige week nog ff lekker sauna dagje met haar gedaan in Houten, kon ze ook wennen aan de temperatuur alvast, ha ha..
    Heb nog een goede tijd daar and Marry Christmas!
    Groeten,
    Arina

  • 10 December 2012 - 19:27

    Janenaagjeschouten:

    Lieve Rianne, Wel hele leuke dingen doe je met de kids zeg.Ze zullen jou wel missen met al je ideën
    en ook de skits, drama en dansen.Ontzettend dat het pakket er nog niet is. We denken dat het nu niet meer komt.
    We wensen je een Heel fijn en Gezegend Kerstfeest met alle kids. en nog een paar fijne weken.
    Liefs je pa en ma

  • 10 December 2012 - 22:15

    O Piet En T Bets(ie):

    Rianne wij willen jou ook fijne dagen toewensen.
    Wat leuk dat je ook naar Nairobi gaat, daar bouwen wij of nou ja bekostigen(gemeente wilnis) een school voor voortgezet beroepsonderwijs.
    Ook hebben wij een 4 jaren programma voor de kerk, de dominee daar en zijn vrouw zijn afgelopen jaar in Wilnis geweest.
    Heeft hier gepreekt en allerlei en gezongen en ze hebben ook meegefietst met de puzzeltocht voor het project Umoya.
    Zijn vrouw werkt in de krottenwijken van Nairobi.
    Het is daar verschrikkelijk arm.
    Volgend voorjaar gaan ze een reis organiseren naar Kenia.
    Maar dan zit jij weer in het koude Holland.
    Je ouders vinden het jammer dat hun pakket niet aangekomen is.
    En misschien kom je die dominee en zijn vrouw nog wel tegen.

    Heel veel liefs van ons

  • 11 December 2012 - 11:15

    Nel:

    toppie zeg, wat ben je heerlijk bezig Rianne, ik kan je niet verbeteren. Je bent een gift voor onze kids en alleen God kan dat naar behoren belonen en zal dat ook doen, want als je iemand alleen maar een beker water geeft.... Gepreekt! Super. Ik zat voor je ouders in de eerste Advent zondag waar de HSingers zongen, grappig. Moeder, als de pepernoten te laat komen zal ik ze moeten opeten. hahaha.
    maar zal hopen dat ze voor Rian op tijd komen.!!

  • 11 December 2012 - 11:15

    Nel:

    toppie zeg, wat ben je heerlijk bezig Rianne, ik kan je niet verbeteren. Je bent een gift voor onze kids en alleen God kan dat naar behoren belonen en zal dat ook doen, want als je iemand alleen maar een beker water geeft.... Gepreekt! Super. Ik zat voor je ouders in de eerste Advent zondag waar de HSingers zongen, grappig. Moeder, als de pepernoten te laat komen zal ik ze moeten opeten. hahaha.
    maar zal hopen dat ze voor Rian op tijd komen.!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Rianne

DTS Group

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 76522

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 18 Februari 2013

Kenia, Mombasa

Landen bezocht: