4 weken happy Rock - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Rianne Schouten - WaarBenJij.nu 4 weken happy Rock - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Rianne Schouten - WaarBenJij.nu

4 weken happy Rock

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

16 November 2012 | Kenia, Mombassa


Tsjonge wat gaat de tijd toch snel! Zit hier al weer vier weken!
Het gaat goed… m’n oor is helemaal genezen gelukkig bedankt voor jullie bezorgdheden etc.
Vorige week heb ik voor de eerste keer de Bijbelstudies gegeven, wat erg leuk was, aan de 9 meiden van hier 1 jongen en dan waren er nog 2 kinderen van 1 van de tante’s. Ik werk met een boekje wat Nel had en het gaat vrij terug naar de basis dus het was voor mij in het begin even aftasten of het niet te veel was dat ze niet alles al wisten en hoe ik het evt. wat uit kan diepen. Ik merkte tijdens het geven dat ik zoveel voorbeelden en uitleg meer kan geven en dat de Heilige Geest me steeds weer wijst op de dingen die ik heb geleerd tijdens DTS of al eerder… zo tof. soms moest ik mezelf echt stoppen want dan wil ik zoveel vertellen haha alles wat ik heb geleerd maarja hun zijn jonger en sommige dingen komt wel… stapje voor stapje… ik geniet er erg van… deze week waren er nog 4 bij. 2 kinderen van 1 van de oom’s die hier werkt en 2 kinderen die ik op de ferry heb ontmoet en die hier vlakbij wonen en nu vaak even komen langs wippen om een spelletje te doen. heel leuk ik stond op de ferry en ging juist schip; De Willem van Oranje (jaja was te laat met foto maken maar goed) dus ik zat daar naar te kijken en te glimlachen begon jongen naast me te praten en vroeg hoe het ging en waar ik vandaan kwam etc. ik zo waar die boot vandaan komt, nou heel gesprek, hun woonden vlak bij dus ik hun een lift gegeven met de pikipiki (lees ik, pikipiki chauffeur en 2 kids op 1 motor; Afrikaans he? en toen kwamen ze steeds even langs.
De Bijbelstudies nu gingen over wie God is, 1 onderwerp daarvan is dat God altijd z’n beloftes houd en ik vroeg de ze of ze beloftes kenden in de bijbel, ze noemden eigenlijk alleen maar beloftes die voor de mensen die tijd waren of al vervuld zijn (zoals dat de Messias zou komen) allemaal goede beloftes maar ik gaf ze nu huiswerk dat ze voor de volgende week een belofte in de bijbel moeten vinden die ook voor hun geld en waar ze op mogen vertrouwen dat dat zal gebeuren in hun eigen leven. Ik gaf ze een paar voorbeelden… dus nou ik ben benieuwd wat ze volgende week gevonden hebben!
Vorige week heb ik drie daagjes geholpen op de nurseryschool, 1 van de juffrouws had begrafenis dus ik heb geholpen, nou dat was goed voor m’n geduld… ik hielp vooral degene die niet zo goed zijn in lezen en daar hielp ik ze mee, was erg leuk om te doen en goed voor me. 1 dag verraste ik ze door m’n keniaanse outfit aan te doen, had ik ze beloofd nou dat was helemaal geweldig en de volgende dag waren ze teleurgesteld dat ik het niet meer aan had.
Op donderdag gaan we vanaf deze week elke dag vasten met de oudste meiden, vorige week heeft John daar wat over uitgelegd en we willen het vooral doen voor het land Kenia en ook voor persoonlijke dingen… de meiden vinden het wel lastig en ja op donderdag hadden ze mandazi en dat wilde ze eigenlijk niet missen dus dat word nu op een andere dag gemaakt hihi, in de tijd dat we normaal eten gaan we nu bidden, ik heb gezegd als ze het fijn vinden om samen te bidden kunnen we dat doen als je liever alleen hebt ook prima. We eindigen het vasten met fellowship, samen bidden en zingen met de hele groep en dan… weer eten.
Nel is ondertussen vertrokken naar Nederland, 5 weken blijft ze daar presentaties geven en familie bezoeken. Wel gek om haar hier nu niet te hebben … maar de tijd gaat vast snel en voor de kerst is ze weer terug. In de tijd dat ze weg is krijgen de kids vakantie, de oudste meiden zijn nu al vrij en daarvan hebben we zaterdag de diplomering (hier in Kenia begint het nieuwe schooljaar in Januari) waar ik ook heen ga om te zien wat ze hebben gepresteerd. Norah, 1 van de meiden, in klas 8 heeft nog examens tot 8 december en dan is ze klaar. De jongens van de nurseryschool krijgen eind november vakantie. Ben nu alvast beetje aan het bedenken wat we kunnen gaan doen en hoe versieren etc. met die meiden heb ik vandaag een toneelstuk gespeeld en spelen we vaak wel een spelletje… ligretto is nu erg geliefd maar ik mag niet meespelen want ik ben te snel zeggen ze haha.
Volgend weekend ga ik naar een bruiloft waarschijnlijk in tanzania, samen met Florence, meisje van de dts die hier heen komt ga ik daar heen  helemaal leuk! Ben benieuwd, moet nog even alles regelen maar dat komt wel goed!
Nou tot de volgende keer maar weer!
Liefs en Zegen, Rianne

  • 16 November 2012 - 12:47

    Guido:

    Ha Rianne,

    boeiend om te lezen weer! Groet&zegen!

  • 16 November 2012 - 19:02

    Jan En Aagje Schouten:

    Lieve Rianne,Je wordt zo al een echte juffrouw hoor,met al dat geven van lees en -bijbellessen.Leuk hoor.
    Wat doen de kinderen in de vakantie,moeten jullie ze dan ook bezig houden/
    Veel,plezier op de bruiloft.Wie trouwt er eigenlijk,iemand van de band of zo?
    Fijne tijd en Gods Zegen.
    van je paps en mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Rianne

DTS Group

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 76526

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 18 Februari 2013

Kenia, Mombasa

Landen bezocht: