2 weken Happy Rock alweer - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Rianne Schouten - WaarBenJij.nu 2 weken Happy Rock alweer - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Rianne Schouten - WaarBenJij.nu

2 weken Happy Rock alweer

Door: Rietepiet

Blijf op de hoogte en volg Rianne

04 November 2012 | Kenia, Mombassa

Nou de eerste 2 weken in Happy Rock zijn alweer voorbij.
de eerste maandag kwam ik hier in de middag aan nadat ik met Nel nog vast autopech had, zij kwam me halen en onderweg naar de ferry stonden we op stil voor een rotonde…. Echt precies ervoor…even griezelig maar goed gelukkig heeft de bewaker van de bank samen met een andere man ons naar de dichtstbijzijnde parkeerplaats geduwd en daar werden we door een andere bekende van Nel’s man John geholpen… en toen deed tie het gelukkig weer!
Aangekomen in Likoni spullen neergezet en kennisgemaakt met de moeders en daarna eigenlijk m’n kleine huisje (want dat is het toch wel) ingericht, heb een eigen kamertje wat wel op het terrein zit maar toch wel soort een huisje opzichzelf; met tweepersoonsbed, ventilator, keukentje etc echt een klein appartementje hihi. Ook Annet (Nederlandse vrouw die hier vlak bij woont, en ik eigenlijk al paar keer had gezien toen ik nog in YWAM zat en wel vond dat ze er Nederlands uitzag) kwam gezellig langs en daar lekker mee gepraat.
De eerste dagen probeerde ik eigenlijk al gelijk de namen te kennen en dat ging me eigenlijk goed af, ik had ze vrijwel in 1 dag  tot groot verbazing van de kids.
Dinsdags ben ik echt begonnen, eerst beetje kijken hoe het gaat etc. Ik merkte dat ik de eerste dagen best wel moe was toch misschien de overgang naar andere plek, andere kids en die andere loslaten. Maar goed verder ging het prima. Woensdag ben ik wezen zwemmen met de kids en toen vanaf donderdag zat me oor dicht, wat heel vervelend was, vrijdagochtend toch maar even naar de dokter geweest; druppels gehad etc. maarja het begon eigenlijk alleen maar meer zeer te doen en het ging helemaal naar m’n kaak en het was ontzettend vermoeiend. Zondag weer terug wat zwaardere pillen gehad en nu moet het eigenlijk donderdag open zijn. Donderdag ging het stuk beter en vrijdag ook maar vandaag zaterdag ben ik weer naar de dokter geweest nu heb ik een ander middeltje geprobeerd wat ik 1 keer moest doen, dit heb ik vanacht gedaan en nu gaat het wel wat beter maar nog niet helemaal over maar goed blijven hoop houden, heb in ieder geval geen pijn 
Goed verder die vorige week vrijdag waren de meiden vrij, zijn zo’n 8 meiden die naar de basisschool gaan, de rest van de kinderen (voornamelijk jongens) zitten hier op het terrein op nurseryschool en die moesten gewoon naar school die dag. Met die meiden heb ik die dag lekker spelletjes gedaan en gedanst haha ging ze een dansje aan leren, wat heel gezellig was alleen is tie nog niet afgekomen. Binnenkort maar weer verder. Het weekend was ik op zaterdag vrij, even naar de stad geweest en naar de jongens van de band en daar even mee geoefend ook al kon ik niet lekker zingen want m’n oor zat pot dicht. Maar het was gezellig,
Toen ik terug kwam geoefend met de worshipband van hier, ze hebben hier op zondag een eigen dienst… ontzettend leuk  en eigenlijk die aaf vroeg naar bed was toen erg moe en me oor deed erg zeer. Zondag de dienst was erg leuk en goed en gezellig  Nel is zo’n lekker uitbundig mens (95% extrovert zegt ze dan haha) dus we hebben lekker gedanst en geworshipped. Waren ook 2 mensen van de YWAM base erg leuk en ook Annet was er met haar tweeling. Was wel bijzonder want 1 van de moeders was dat weekend weg haar zoon was weggelopen van z’n school in El Doret, de mensen wisten niet waar die was dus zij ging daar naar toe om hem te zoeken. Wij voor hun gebeden in de dienst dat ze hem mocht vinden want zover had ze nog geen succes, nog voordat de dienst afgelopen was hadden we bericht dat hij gevonden was echt onwijs gaaf!
Daarna heb ik eigenlijk beetje gerust en ben ik later met een moeder en Noel (die had in een spijker gestaan) weer naar de dokter gegaan… grote vent die Noel hij had zo’n pijn maja hier is huilen zeker bij mannen niet echt toegestaan dus hij moest heel hard zijn haha ook bij de dokter hij zei maar sorry uncle sorry uncle toen die en prik kreeg en hij niet wilde huilen maar het toch wel lastig was.
Maandag was ik ook vrij en heb ik met Bongo afgesproken in de stad en doorgenomen voor de safari die pap, mam en ik samen met hem gaan doen als ze hier zijn  super leuk en was heel gezellig… daarna nog even naar z’n huis geweest om z’n kinderen gedag te zeggen, zulke moppies zijn dat ze kennen me al en dat is erg leuk! Big smile toen ze me zagen!
Deze week lekker gerommeld verder, geholpen vooral in de ochtenden… ze hebben nu een babytje van nu ruim 4 weken oud denk ik die ongeveer 4,5 pond weegt (heel kleintje dus), is achtergelaten na geboorte door z’n moeder in het ziekenhuis, en die vraagt nogal wat zorg, ze hebben daar een aparte moeder voor die dag en nacht voor hem zorgt. In de morgen werk ik eigenlijk altijd hier lopen, in tegenstelling tot Dickson, wat meer kinderen rond overdag omdat ze te jong zijn om naar school te gaan, voor mij heel gezellig om zo tussen het schoonmaken lekker ook wat meer met de kids bezig te zijn. Het schoonmaken is hier wat anders, ze hebben hier vast 2 vrouwen in dienst die schoonmaken en de was doen daar hoef ik dus niet mee te helpen maar wel de extra schoonmaakklusjes en de keuken hoort tot onze taak, prima hoor! Smiddags werk ik dan ook weer een paar uur als ze terug zijn van school, help de meiden met hun huiswerk of speel lekker spelletjes met ze.
De jongens en meiden hebben hier een apart slaapverblijf, zit stukje bij elkaar vandaan dus om half 7 gaat het gescheiden, dus de ene aaf ben ik bij de jongens de andere bij de meiden. Vrijdag was ik bij de jongens haha de eerste keer dat ik daar kwam ook al om te eten werd ik verwelkomd met buigingen en hadden ze de plek waar ik zat extra schoongemaakt en parfum gespoten haha zo grappig. Nadat ik gister had gegeten heb ik poos met ze zitten stoeien en voor het slapen gaan een verhaal gelezen… leuk hoor ze vinden het maar gezellig ook vooral dat ik blijf tot na de kerst… ze hebben vanaf december vakantie dus dat is heel gezellig 
Vanaf volgende week ga ik op dinsdag de Bijbelstudies geven aan de oudste meiden, erg leuk vind ik dit om te gaan doen  Nel heet een heel pakket wat ik kan gebruiken dus daar ga ik me dit weekend even in verdiepen. Afgelopen donderdag hadden ze fellowship waar ik kort wat heb gedeeld over liefde tonen dat dat begint bij je ogen, in je ogen zie je de nood van mensen en daarmee kun je al liefde tonen en dat je dan kunt kiezen dat te doen door woorden of door daden en dat daden soms meer zegt dan woorden. Hierbij gaf ik het voorbeeld dat ik afval had geraapt tijdens outreach in burundi en uganda en dat mensen dat zagen als een daad van liefde… de meiden gaven toen het idee om hier in de buurt misschien ook wat te doen zoals dat. Tijdens kerst dat we misschien kleding kunnen uitdelen, nou helemaal leuk toch.
John (man van Nel) heeft ook het idee om samen met mij en paar van de moeders een evangelisatie actie te gaan organiseren, deur tot deur of open lucht evangelisatie en hier de oudste meiden ook wat in te gaan betrekken… super leuk vind ik dat  the ministry continues! Vind het erg leuk om hier mee bezig te blijven en het toch soort te blijven oefenen en zo ook misschien die meiden het wat te ‘leren’. Ik zat al te denken om ze misschien een drama daarvoor aan te gaan leren die we kunnen opvoeren, alleen maar gaaf , genoeg ideetjes dus en om te doen! Ja ik geniet… tijd gaat hard… voor ik het weet ben ik terug maar ik ga zeker nog genieten met volle teugen van elk moment! 
Goede week en zegen!
Liefs vanuit warm zomer wordend Kenia (in tegenstelling tot Nederland lopen de temperaturen hier juist erg op)

  • 04 November 2012 - 14:26

    Ada:

    Lieve Rianne,
    Hoe gaat het met je oor? Ik hoop weer beter. Lekker dat je een eigen huisje hebt, kun je je af en toe terugtrekken en een beetje bijtanken. Wat triest zo'n kleintje dat al verlaten wordt door moeder (en vader) ik moet het maar niet zien want dan neem ik het zo mee naar huis!
    Lieve meid van harte Gods zegen op je werk en geniet er van. Leuk ook die voorbereidingen voor de komst van je pa en ma. Veel liefs ook namens Lia,
    Ada

  • 04 November 2012 - 16:11

    Mirjam:

    Leuk om weer van je te horen!!
    Ik hoop dat je oorpijn snel over gaat, lijkt me zeer vermoeiend...
    laatst spraken we Leonie nog eventjes, ze ziet zeeeeeer uit naar je thuiskomst! (en dan druk ik me nog
    heel voorzichtig uit;))

    Hee, groetjes en veel zegen!
    Mirjam

  • 04 November 2012 - 16:52

    Je Paps En Mams.:

    Lieve Rianne,hopenlijk gaat het met je oor nu beterder.Leuk hoor om zo met die meiden bezig te zijn en ze iets mee te geven ven de Liefde van de Here Jezus.Karin Bol gesproken en ze zei dat de meiden elke week wel vragen(ook Elle Plomp) wanneer je nu weer thuis komt. Dus ik zei : ze kunnen wel mailen met Rianne, dus benieuwd of ze het doen.Veel plezier met \en van alles en Gods zegen.xxxx

  • 04 November 2012 - 22:31

    Bianca:

    Bijzonder hoor om te lezen wat je allemaal mee maakt!!
    Hoop inderdaad dat het nu weer goed gaat met je oor!!
    Liefs
    Bianca Doornebal

  • 05 November 2012 - 19:05

    Edith:

    Hoi Rianne,

    leuk om je verhaal weer te lezen, ik doe het altijd met veel plezier.

    Beterschap met je oor en veel zegen!

    Groeten
    Edith

  • 05 November 2012 - 23:57

    Margriet:

    Wat maak je een hoop mee. Je zult je steeds meer verbonden voelen met het land. Wanneer kom je weer terug? Kom je weer terug? :-)

  • 06 November 2012 - 22:06

    Aris Van Der Kooij:

    Hoi Rianne, wat zal het een geweldige ervaring zijn voor je.
    Wat een ander leven en een andere cultuur.
    Geniet van je tijd daar! Mis je nederland al?
    Groetjes van ons uit woerden. (meidoornstraat)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Rianne

DTS Group

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 76520

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 18 Februari 2013

Kenia, Mombasa

Landen bezocht: