Klaar met DTS - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Rianne Schouten - WaarBenJij.nu Klaar met DTS - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Rianne Schouten - WaarBenJij.nu

Klaar met DTS

Blijf op de hoogte en volg Rianne

26 Augustus 2012 | Kenia, Mombassa

Jaja m’n laatste blog vertelde ik dat ik bijna klaar was en nu ben ik echt klaar met DTS. Heel raar hoor. De afgelopen weken hebben we nog een paar lessen gehad over wat nu verder en hoe de draad weer oppakken etc. en voorbereid voor de diplomering, normaal werkduty gehad en nog 2 ministries 1 in een kerk en de ander op een school. 1 jongen was al eerder vertrokken die had een bruiloft dus die was er niet bij tijdens de diplomering wat wel jammer was.
Afgelopen vrijdag hadden we de diplomering, ik had m’n mooie afrikaanse kleding aan  haha kreeg veel complimenten en zal ook binnenkort een paar foto’s plaatsen op facebook. Iedereen zag er erg mooi uit en het was erg gezellig. We begonnen om 12 uur met eten, heerlijk pilau en chapati  daarna hadden we de ceremonie zelf. De dag daarvoor hadden we het paviljoen opgeruimd en versierd en voorbereid voor een skit/drama. Ik had wat mensen uitgenodigd voor de diplomering van vorig jaar maar ze waren er allemaal niet voor het eten dus ik dacht nou die komen niet meer, nou om 1 uur kwam de band van het kamp echt super leuk! 1 jongen was er niet en 2 andere jongens die nu in de band zitten kwamen mee, was erg leuk om ze te zien en voelde me erg vereerd dat ze helemaal voor mij kwamen. Ook later kwam Bongo (de gids) en z’n broer Patrick, die ik ook kende, erg leuk om dan daar vooraan te zitten en de gasten moeten zich voorstellen en zeggen voor wie ze kwamen om dan te horen voor jouw, ik als mzungu heb gasten die hier voor me komen. Was erg leuk. Eerst gedeeld wat er allemaal gebeurd was tijdens outreach, worship gehad en testimony’s van iedereen van de groep wat we hebben geleerd en wat er veranderd is, en daarna hebben wij de skit gedaan; daarin de staff nagedaan en nagespeeld wat er zo’n beetje op outreach is gebeurd, daarna een korte preek van Masai, kort maar erg krachtig en ook grappig want Masai heeft een unieke, pakkende grappige manier van preken, en daarna het overhandigen van de enveloppen. Toen gebeden en nog met de mensen gepraat, was erg leuk om bij te praten met Bongo en met de band, twas als vanouds. Daarna gedag gezegd en met de groep gezellig verhalen op gehaald van wat er allemaal gebeurd is, op zaterdag gepakt en besloten om een deel van m’n spullen op de base te laten die haal ik dan weer op als ik naar Happy rock ga en gedag gezegd van een aantal mensen. Toen om 11 uur gingen wij zelf weg, ik reed met Tiffany die naar het vliegveld moest en Julius mee, we hebben Julius z’n spullen afgezet en daarna naar het vliegveld en gedag gezegd van Tiffany en daarna ik m’n spullen afgezet bij Ria en Matheka waar ik nu voor een week verblijf, dit is het stel waarmee we het zomerkamp hebben gedraaid vorig jaar en ik had steeds beloofd om nog keer te komen en nu wist ik nog steeds niet zo goed wat ik wilde doen en moest ik toch nog soort hier blijven voor m’n visa had ik gevraagd of ik daar kon blijven. Spullen afgezet, ze waren er niet dus ben ik naar APDK gegaan dit is een revilidatie centrum voor kinderen die problemen hebben met noem maar op of een operatie hebben gehad, valt ook soort onder Doingoood waarvan Blessed camp en Home of Hope zijn en ik wilde dat steeds graag nog een keertje zien. Daar ben ik geweest en zag er heel goed uit, een aantal kinderen vielen me gelijk om de benen, sommige waren aan het tv kijken en daar erg druk mee, sommige kinderen begonnen erg te lachen toen ik swahili tegen ze ging praten hihi, het ziet er heel goed verzorgd uit en netjes en schoon en daar was ik erg blij mee je hoort van andere landen wel eens verhalen. Daarna naar Dickson geweest, was een nieuw nederlands meisje die net aangekomen was en daar even leuk mee gekletst. Nu ben ik bij Ria en Matheka en dat is even soort Nederlandse cultuur, bidden voor het eten en na het eten en bijbel lezen en kaas op tafel haha toch best lekker  en gewoon nederlands praten, moet soms wel zoeken naar woorden of ga half over op het engels zo erg zit het er al ingebakken. Zondag naar de kerk geweest, Elim waar Matheka voor ging en ’s middags was er een concert in de kerk van Larry en Nancy, van de band waar ik met 2 andere leden van de band naar toe ben gegaan wat erg leuk en gezellig was. Deze week verder wat mensen bezoeken of plekken en regelen wat ik nu ga doen, ook op zoek naar een kapper en de ambassade bezoeken. Genoeg te doen dus. Hoop erg dat het gaat lukken met safaripark ga morgen bellen of ik de week daarna op gesprek kan komen en of ze me kunnen verzekeren van een plekje, wil het wel heel graag als het kan dan vertrek ik begin volgende week naar Nairobi en verblijf daar voor 6 weken, lukt het niet dan blijf ik waarschijnlijk hier en ga ik God vragen wat Hij wil ik dat ik ga doen, nu ligt dit erg op m’n hart en ja heb het gevoel dat ik het gewoon moet proberen zodat ik ook later geen spijt heb… dus we zullen zien.
Het is wel raar om weg te zijn bij YWAM maar ze zeggen eens een YWAM-er altijd een YWAM-er nou datt is toch een fijn gevoel  ik weet dat ik het grootste gedeelte van de groep nog wel ga zien dus dat is leuk dus echt afscheid nemen was het niet alleen van Tiffany en Simon. This nu zelf de draad op pakken en op zoek gaan naar God je bent er geen 24 uur per dag meer mee bezig en dat zal even wennen zijn maar het is vooral discipline, enn ik weet wat ik mis als ik God niet zoek en dat wil ik in me hoofd houden!
Hoop dat daar aan de andere kant alles goed gaat! Veel liefs vanuit hier!


  • 27 Augustus 2012 - 08:14

    Rosa:

    Hoi Rianne,

    Altijd weer erg leuk om van je te lezen!
    Ik hoop dat het je verder ook goed gaat daar. Geniet lekker van Happy Rock.

    Groetjes,
    Rosa

  • 27 Augustus 2012 - 19:15

    Jaimy:

    hee meisssie!
    fijn om weer wat van je te lezen!
    hier gaat alles goed hoor, met jou ook?
    ik hoop echt voor je dat je bij het safaripark kan gaan werken! vind ik wel echt wat voor jou:)
    ik mail je binnenkort weer eventjes over de gebeurtenissen hier!
    liefs en een dikke kus,
    jaimunzel

  • 27 Augustus 2012 - 22:02

    Corine:

    ha rianne,
    goed om je ervaringen te lezen. Spannend hoe nu verder. Ja, vertrouw op God dat Hij weet wat je volgende plekje zal zijn. Groetjes!

  • 28 Augustus 2012 - 15:32

    Evelien:

    Fijn om je verhaal te lezen. Super leuk dat de band en bongo & patrik er waren voor je. Liefs vanui het warme zagreb (kroatie) waar we net zijn aan gekomen. X

  • 30 Augustus 2012 - 19:47

    Elle Verlaan:

    Hoi Lieve Rianne, net weer even je stukjes gelezen ik vind het iedere keer weer zo leuk.
    Nu ben je dus klaar en moet je zelf iets gaan zoeken om te gaan doen, ik hoop voor je dat het zal lukken en dat God je hier in zal helpen,als je Hem vertrouwd zal het zeker goed komen.
    Nou lieve meid heel veel succes en we horen wel wat het gaat worden.
    Hier alles prima de meiden zijn het huis uit en hebben het goed naar hun zin, bij ons is het stil geworden,
    best vreemd maar ook wel lekker rustig zo af en toe.
    Een dikke kus van ons uit woerden.

    Elle Verlaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Rianne

DTS Group

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 76524

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 18 Februari 2013

Kenia, Mombasa

Landen bezocht: