Outreach Locatie bekend!!! - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Rianne Schouten - WaarBenJij.nu Outreach Locatie bekend!!! - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Rianne Schouten - WaarBenJij.nu

Outreach Locatie bekend!!!

Door: Rietepiet

Blijf op de hoogte en volg Rianne

12 Mei 2012 | Kenia, Mombassa

Jambo Marafiki :)
Hier ben ik weer! Nou deze week hebben we soort de doorslag gehad, we hadden al wat plaatsen/landen gekregen doormiddel van bidden maar nog niet bevestiging daarvan.
Deze week zijn we voor bevestiging gaan bidden, klinkt misschien wat vaag maar ze noemen dat intercession, bidden een aantal punten en dan luisteren we en zijn we stel naar wat God ons wil zeggen. We hebben gebeden en gewacht, nogmaals bevestiging gevraagd en nu weten we de plaatsen; Molo en Lodwar in Kenia zelf, Kampala en Jinja in Uganda en Burundi. Hele verschillende lijst. Tot nu toe echt heel bijzonder om zo te bidden en echt door te krijgen van God waar Hij ons wil hebben, door middel van gebed hebben sommige ook beelden gehad etc of liederen of teksten die voor ons bemoedigend werken. Nu de plaatsen bekend zijn gaan we verder bidden want ja dit is nog maar het begin nu gaan we bidden voor al het geen wat verder geregeld moet worden; reis, plek en of God de mensen klaar wil maken voor onze komst
Dus bij deze eerste een bidoproepje:
- willen jullie bidden dat we als groep echt een groter geloof mogen krijgen en mogen weten dat we mogen vertrouwen dat Hij ons helpt en de wegwijst.
- willen jullie bidden dat er meer duidelijkheid mag komen over waar God ons precies wil hebben
- willen jullie bidden dat er voorzien mag worden in alles wat we nodig hebben, het geld wat we hebben betaald voor de school dekt niet het totale bedrag van de outreach en ook als we dingen willen kopen om daar uit te delen (bijbels, eten etc) is er geld nodig en we geloven zeker dat God kan voorzien.!
- willen jullie bidden dat God die mensen klaar maakt voor onze komst, en voor ons bescherming als we daar heen gaan en zijn.

Zo dat was dat! Ik zie er heel erg naar uit en ben heel erg benieuwd wat God allemaal voor ons in petto heeft, vind het heel bijzonder om zo echt Gods weg te volgen en niet zomaar naar een plek te gaan waar de DTS elk jaar heen gaat, maakt het wel heel bijzonder!
Deze week ging het over Roeping en Bestemming en onze eigen Base leader Kathy ging voor
Was heel interresant; God heeft ons allemaal talenten en gaven gegeven (voorbeeld gelijkenis meester geeft talenten aan werkers) de 1 meer dan de ander maar voor God zijn de personen even waardevol en belangrijk, Hij kijkt er naar hoe je met je talenten om gaat en of je de verantwoordelijkheid aan kan en Hij geeft je dan meer als je daarnaar verlangt. Ook hebben we het gehad over het feit dat God voor iedereen een plan heeft wat in totaliteit Zijn grote plan voor de wereld in vervulling moet brengen.
We hebben een test gedaan welke motivatie gaven we hebben (uit Romeinen 12: 6-8) er zijn 3 soorten gaven: de manifestatie gaven (1 kor 12: 4-11), de bediening gaven (efeze 4:11-13) en de motivatie gaven; uit de test bleek dat ik als eerste een compassion persoon ben, ten tweede een proceiver (weet even het nl woord niet, in sommige vertalingen staat profeet maar dat is niet totaal hetzelfde) en op de 3e plek; dienend, met je handen bezig zijn; helpen etc. was leuk om dat zo te ontdekken, bij mij lagen ze allemaal heel dichtbij elkaar en ja ik ben wel uitgedaagd om dat nu verder te gaan onderzoeken en te kijken hoe God wil dat ik ze gebruik en waar.
Dinsdag ben ik met Veronika naar de ambassade geweest; m’n visa loopt de 17e af en volgende week kon ze niet met me mee dus gingen we nu, heb nu zonder problemen een visa tot 1 september dus dat is super fijn; ze hebben op school studentenpassen aan gevraagd voor een jaar dus ik hoop heel erg dat die gauw komen die kan ik dan gebruiken voor m’n 2e half jaar hier, hoef ik alleen maar om de 3 maanden een kaartje aan te vragen. Is die studentenpas er niet dat zou betekenen dat ik waarschijnlijk oost afrika moet verlaten dus dit is bidpunt nummer 2 :). Ze waren bij de ambassade verrast dat ik Rianne heet want dat staat nergens in je paspoort… vaag eigenlijk haha.
Vandaag was echt mijn dag; gingen naar het Heller park soort dierentuin nou ik was in m’n sas natuurlijk; hebben giraffen gevoerd (zal proberen foto’s op facebook te zetten) erg leuk, verder gewoon lekker gewandeld door het park; meeste loopt los, ben nog bijna aangevallen door een krokodil, nou schrok me een malle, lag achter een hek met z’n kop naar ons toe en we stonden over hem te praten (of dat het was weet ik niet) en ik zie krokodillen nooit bewegen tot nu toe dan, en opeens schoot tie omhoog denk wel een halve meter nou ik gaf een schreeuw natuurlijk; iedereen lachen haha, ook werden we tijdens lunch overweld door een hele groep apen die onze bananen wilden en daarna een soort mangoeste of civetkat achtige die nog bijna in m’n teen beet :) hahaha gelukkig heb ik zoveel spuiten dat ik niet bang ben om ziek te worden maar een beet van zo’n beest lijkt me toch wat minder! Was echt een gezellig dagje!
Ook hadden we deze week evaluatie gesprekken; de staff gaat dan kijken hoe je het zover doet en aan welke dingen je moet werken, ze deden en heel lang over om dat te bespreken dus een paar van ons waren best zenuwachtig; ik was vrij relaxed ik zag het meer als er dingen zijn die minder waren zijn dat dingen om aan te werken. Ik mocht vijrdag middag en ze waren echt heel erg lovend, ze hadden een hele lijst en dan krijg je een letter a tot d waarbij a excellent is. Ik kreeg geen D en ze waren heel lovend en dat ik echt een super positief mens ben en echt daarmee de groep kan beïnvloeden en dat de DTS zonder mij echt totaal anders was geweest. Als talenten zagen ze een zanger; ze zien me wel als aanbidding leider; die dingen zou ik wel kunnen; voor nu m’n probleem is dat ik te schijterig ben om te praten maar daar werken we aan, jaja en ten tweede een danser haha super grappig :) en nog wat andere dingen. Ook was m’n geestelijke groei goed te zien en ben ik heel erg leergierig, nou ze waren echt heel lovend; wat dingen om aan te werken waren onderandere het feit dat ik alles precies wil weten, de hoe, wat, waar, waarom, wie vragen stel ik regelmatig en ik moet leren om los te laten en gewoon te zien; vooral op outreach zal dat vaak ook moeten want dan weten we niet meer. Een ander ding was m’n nieuwsgierigheid (jaja m’n mams heet niet voor niks Aagje :P) kan goed zijn maar kan soms ook te veel in privé dingen duiken, een ander ding dat ik mensen de kans moet geven om iets te laten doen en niet het gauw op mijn manier willen laten doen en het niet ‘afpakken’ van ze maar moet communiceren. Nou dat waren er een paar, was nog meer maar dit was wat ik zo gauw even kon bedenken. Was echt heel verrast en dankbaar en gezegend dat ze zo vol lof waren en ook dankbaar naar m’n paps en mams (en andere mensen om me heen) die daar ook een grote rol in hebben gespeeld!
Zondag ga ik voor het eerst wat zeggen in de kerk (naast voorstellen dan) ik doe de uitleg van een skit, heel kort maar toch voor mij best een stap; gelukkig zeg ik zin voor zin in het engels en word het vertaald.
Nou dit was het voor nu, hoop voordat ik op outreach ga nog blog te schrijven en dan weet ik niet hoe het gaat lopen :)
Nakupenda sana na kwaheri!
(Veel liefs en tot ziens)

  • 12 Mei 2012 - 17:52

    Evelien:

    Weer een bijzondere blog rie! Ik lees het elke keer weer vol bewondering met een warm gevoel omdat ik dan weer even in de Kenia sfeer beland :) Veel succes met alle voorbereidingen voor de reis!!! x

  • 13 Mei 2012 - 12:11

    Je Paps En Mams:

    Wel heel bijzonder hoor dat jullie zo Gods weg mogen gaan.we bidden jullie zijn Heiige Geest van Harte toe dat Hij met jullie meegaat.Wel spannend of e pas op tijd is.
    Heb je je woordje gedaan in de kerk en hoe ging het?
    We wensen jullie Gods nabijheid toe en zijn bewarende hand..
    dikke kus.




  • 13 Mei 2012 - 15:20

    Margriet Van Derkooi:

    alle goeds daar verder rianne!

  • 13 Mei 2012 - 15:56

    Fam Doornebal:

    wat een verhalen, mooi om te lezen hoe je/ jullie Gods leiding proberen te zoeken en zullen vinden in en door gebed! veel zegen in alles. hier alles goed, 20 weken echo was goed en als alles goed gaat, krijgen Job en Micha er een broertje bij :-) heerlijk al die mannen ;-)
    Liefs wilma

  • 14 Mei 2012 - 15:08

    Elle Verlaan:

    Hoi lieve Rianne,heb je verslag weer gelezen meid wat beleef je toch veel zo leuk om allemaal te lezen heb er echt bewondering voor, ook zo als jullie in gebed gaan de afhangelijkheid van God ervaren vind ik heel mooi om te lezen, God zal jullie zeker de weg laten zien die jullie moeten gaan, en wat dat spreken van jou betreft dat zal je best wel lukken je kan leuk vertellen dus doe je best, groetjes en een dikkke kunffel en kijk goed uit voor krokodillen Elle Verlaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Rianne

DTS Group

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 76529

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 18 Februari 2013

Kenia, Mombasa

Landen bezocht: