1e week met pap en mam - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Rianne Schouten - WaarBenJij.nu 1e week met pap en mam - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Rianne Schouten - WaarBenJij.nu

1e week met pap en mam

Door: rietepietgriet

Blijf op de hoogte en volg Rianne

03 Februari 2013 | Kenia, Mombassa

hallo daar
even een update van hoe het hier gaat. pap en mam zijn hier nu al een weekje en we hebben al heel wat gedaan. afgelopen maandag ging ik ze samen met bongo ophalen... waren iets eerder zodat we nog wat door konden nemen voor de safari. om 11 uur stonden we te wachten en toen duurde het nog even voor ze er waren... toen kwamen ze eindelijk. mam eerst die moest 2 keer kijken voor ze zag dat ik het was. was een fijn weerzien. onderweg naar hotel eerste straatbeeld gezien wat voor ze al best pittig was om te zien. in het hotel lekker gepraat en geralexed. het is een lekker hotel maar ik moest toch wel erg wennen aan al die luxe en ik werd weer even stilgezet bij de westerse mentaliteit. dinsdag eerste tochtje in matatu naar de supermarkt. hele belevenis. gingen wat spulletjes voor vrijdag kopen voor als we naar de village gingen. dat beleefd en toen weer terug. in de avonden hebben we elke avond heerlijk buffet met veel variatie en ook voor het ontbijt. woensdag zijn we de stad in geweest. stadtour gehad, markt bezocht en rondgelopen. deze keer met de tuctuc. het aantal bedelaars en kleine winkeltjes maakte indruk. en ook de drukte van de stad met al die matatus die druk rijden en steeds bijna botsen. donderdag zijn we naar wat grotendeels mijn thuis was geweest; likoni. happy rock en de ywam base. heel gezellig gehad. kids my vrolijk begroet en een aantal kds waren gek op pap en mam. daarna naar de base stuk kaas gegeven en hollandse snoep. erg lekker en blij waren ze daarmee. dasr rondgeleid en afscheid genomen wat me toch al wel een traantje koste want ja dit is de plek waar zoveel is gebeurt en waar ik lang heb gezeten... vrijdag vroeg op want we gingen naar de village. julius,zus en neefjes kwamen ons halen et een auto en chauffeur. lang er over gedaan en onderweg lekker gekletst en gelachen om de verschillen met nederland en de grappige uitspraken van mama in het nederlands. toen in het dorp aangekomen eerst gegeten chapati kip en soep en rijst. erg lekker.de mensen leven hier vrij primatief en zijn arm dus ze waren erg blij met eten en de kleding die we mee brachten. de kinderen blij met het speelgoed die stonden te gillen van blijdschap. erg leuk. nog even geholpen met wat mais oogsten en terug met se auto weer een lange rit. zaterdag dickson bezocht en afscheid genomen en ook van de jongens van onesmus. zondag opgehaald door nel en ook met evelien naar happy rock kerk. erg leuke dienst waarin ze op een hele lieve en bijzondere manier afscheid van me namen ook dat was weer best emotioneel... maar wel goed dat mn ouders dat samen met me kunnen delen en ze zo kunnen zien wat het voor mij betekend het land en al de mensn en kinderen. daarna terug naar hotel en gerelaxed met eefje en nu klaar maken voor de safariweek die morgen begit. dat word genieten en we zien er naar uit. zo dus even een kleine korte update van het ons hier. we genieten en we zien het afrika wat toch heel anders is in het echt dan op tv en wat goed en indrukwekkend is. volgens mijn ouders. bedankt voor jullie berichtjes en fijne vakantie wensen. lief en leuk om te weten at zoveel mensen aan ons denken!
veel liefs Jan, Aagje en Rianne

• 03 Februari 2013 - 16:40

Immezeeltjes:

Hallo allemal

Wateen belevenis Rianne ...je ouders meenemen naar alle voor ou zo belangrijke plaatsen!En dat jij al zo gewend bent aan het echt Afrikaanse leventje..Voorstelbaar dat jesms een paaraantjes laat...logich toch! Veel lezier mt de safari..ben piep-klein beeje jaloers hoor...Nee gkhei. groejes voor jullie ale 3 van ons alle 5!

• 03 Februari 2013 - 16:57

Annelies Van Zoelen:

Dag Rianne en ouders,

Leuk om dit zo te lezen en te volgen, doe je ouders de groeten en nog een heel fijne week. Ben benieuwd naar je verhalen als je thuis bent.

• 03 Februari 2013 - 17:03

Aris:

Gezellige reis, groeten aan je ouders. Doei!!

• 03 Februari 2013 - 17:46

Sary Van Dam:

Hoi Rianne Aagje en Jan.

Geniet vooral van alles en elkaar.
    Een fijne tijd toegewenst en Rianne sterkte met het afscheid nemen.

Adriaan en Sary

• 03 Februari 2013 - 18:23

Arie En Edith:

Hoi Rianne, Jan en Aagje

Wat leuk om te lezen wat je met je ouders al hebt gedaan. Kan me voorstellen dat het veel indruk op ze maakt. Fijn ook om aan hen te laten zien waar je deze periode geweest bent. En dan nu nog op safari: ge-wel-dig!

Als het je lukt Rianne, plaats je nog eens foto's op fb?

Nog veel plezier en sterkte met het loslaten van alles wat je inmiddels daar zo lief is geworden.

Groetjes en liefs
    Arie en Edith

• 03 Februari 2013 - 19:00

Elle Verlaan:

Hoi Jan en Aagje en Rianne leuk om te lezen dat jullie het fijn hebben, fijn om elkaar weer te zien na zo lange tijd, geniet van jullie reis. Rianne sterkte met afscheid nemen zal niet makkelijk zijn.nog een hele fijne tijd samen en tot ziens.liefs Elle Verlaan

• 03 Februari 2013 - 19:28

De Bolletjes:

Een hele goede tijd met elkaar!!

• 03 Februari 2013 - 19:33

Leonie En JW:

He lieve fam,
    we zijn in gedachten steeds bij jullie. Leuk om te horen wat jullie al gedaan hebben.
    Het zal een rare tijd zijn voor je Rianne. We houden van jullie!
    Heel veel liefs Leonie, JW, Silas en Ruben

• 03 Februari 2013 - 21:50

Bianca:

Hoi Rianne

Leuk om nog iets van jou te lezen!!
    Geniet van je dagen die je nog hebt in Kenia.
    Doe je pa en ma de groeten namens ons

Bianca en de Doorneballen

• 03 Februari 2013 - 22:19

Cor & Alie:

Hoi lieve fam geniet ervan en Rianne sterkte met al dat afscheid nemen.Veel plezier op safari we horen de verhalen wel als jullie weer in Nederland zijn.Tot Gauw .Dikke kus.C&A.

• 03 Februari 2013 - 23:59

Paula:

Wat bijzonder dat je ouders nu bij je zijn en zij kunnen beleven wat jij allemaal meemaakt en ook je vrienden daar kunnen ontmoeten! Geniet ervan, vooraf ook van de safari!!! Liefs, paula

• 04 Februari 2013 - 08:30

Guido VdN:

Hey Rianne, tof hoor! gaaf dat je ouders er zijn, inderdaad erg goed dat ze jou nu zien op de plekken waar je de afgelopen tijd zo veel hebt beleefd, dat ze daar ook een beeld bij hebben en iets van begrijpen. Heel veel plezier en zegen nog even!

• 04 Februari 2013 - 10:25

Arina:

Hoi Rianne,
    Leuk om het verslag te lezen, gaaf dat je ouders er zijn en heel veel plezier op de safari.
    Sterkte met afscheid nemen.
    Groeten ook aan Jan & Aagje van Arina

• 04 Februari 2013 - 18:47

Kees Van Der Paauw:

Hoi Rianne, Jan en Aagje,

Wat leuk dit verslag. Geniet nog maar even met z'n drieën. Jan en Aagje ook veel plezier maar ook sterkte met al die verschillende indrukken. Dat moet wel overweldigend zijn. En jij Rianne, heel veel sterkte met het afscheid nemen. Het is toch een stuk van je leven geworden. Afrika in je hart. Het is de weg die jou is gewezen.

Hartelijke groetjes,

Kees en Carla

• 04 Februari 2013 - 20:12

Ada:

Ha Rianne, Aagje en Jan,
    Wat zullen jullie genieten van elkaar! En natuurlijk van Kenia.
    Maak er een mooie reis van en tot ziens!
    Ada

• 04 Februari 2013 - 21:09

Margriet Van Der Kooi:

Dag Rianne, groet je moeder en dan ook je vader heel hartelijk van me. Wat had ze er zin in! We ziden tegen elkaar dat onze kinderen ons nog es ergens brengen!
    Enjoy! making memories
    Margriet

• 04 Februari 2013 - 21:51

Joke De Knikker:

Leuk wat te horen uit het verre Kenia!
    Geniet nog even van deze laatste weekjes, zal wel moeilijk zijn als je overal afscheid moet nemen,
    Maar fijn dat je ouders er zijn. Hartelijke groeten,
    Nico en Joke de Knikker

• 05 Februari 2013 - 19:55

Corina De Haan :

Leuk dat je ouders de plaatsen kunnen zien waar je geweest ben al is het natuurlijk voor jou moeilijk om afscheid te nemen, nog een goede tijd samen en geniet er nog van.

Hartelijke groeten van de Haantjes.

• 11 Februari 2013 - 22:45

Tamar:

Dat klinkt mooi zeg, geniet ervan!!